Σάββατο 28 Μαρτίου 2015

5ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας


Την φετινή σχ. χρονιά 2014-15 θα πραγματοποιηθεί στις 2 και 3 Απριλίου 2015 και στην πόλη μας το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, μια εκπαιδευτική εκδήλωση στην οποία οι μαθητές μπορούν να παρουσιάσουν ψηφιακά έργα που αναπτύσσουν  στο σχολείο τους. Το 2ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων έχει την τιμή και την χαρά να φιλοξενεί το φεστιβάλ.

Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015

Αποκτώντας οι μαθητές μας οικολογική συνείδηση

Στο πλαίσιο του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέμα: «Κομποστοποίηση ένας άμεσος και σημαντικός τρόπος ανακύκλωσης», προσπαθώντας με μια σειρά δράσεων να αναπτύξουμε οικολογική συνείδηση στους μαθητές μας, καλέσαμε στο σχολείο μας στις 12/3/2015 τον κ. Λύτσικα Μάριο, Γεωπόνο, ο οποίος μας ενημέρωσε σχετικά με την ανακύκλωση, αλλά και την κομποστοποίηση που αποτελεί ένα σημαντικό τρόπο ανακύκλωσης και διαχείρισης των οργανικών απορριμμάτων μας. Στις 20/3/2015 πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο χώρο του ΧΥΤΑ, αλλά και στο Κέντρο Διαχωρισμού Ανακυκλώσιμων Υλικών στη Βιομηχανική περιοχή Ιωαννίνων. Επίσης επισκεφθήκαμε το Μουσείο του Θεόδωρου Παπαγιάννη το οποίο πιστεύουμε πως είναι μοναδικό στο είδος του. Είναι μοναδικό, γιατί ανάμεσα στα έργα που εκτίθενται υπάρχουν και πολλά που είναι καμωμένα από τ' αποκαϊδια του Πολυτεχνείου, περίτεχνα συνδυασμένα και στολισμένα με άλλα υλικά ανακυκλώσιμα. Αντικείμενα δεύτερης χρήσης, πεταμένα, ξεχασμένα στις μάντρες, αλλά με τη δική τους ιστορία. Η τέχνη του κ. Παπαγιάννη ξεχωρίζει, καθώς ασχολείται με τη δημιουργία γλυπτών από ανακυκλώσιμα υλικά και είναι σαφές ότι περνάει στους επισκέπτες του ένα οικολογικό μήνυμα.

Τρίτη 24 Μαρτίου 2015

Επίσκεψη στη Εβραϊκή Συναγωγή

Οι μαθητές της Α' τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη την Τετάρτη  18/3/2015 στην Εβραϊκή Συναγωγή στο Κάστρο, όπου ενημερώθηκαν για την Ιουδαϊκή θρησκεία και τον τρόπο λατρείας στις μέρες μας.

Σάββατο 21 Μαρτίου 2015

Επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Οι μαθητές της Β' τάξης του σχολείου μας, πραγματοποίησαν την Πέμπτη 19-3-2015 εκπαιδευτική επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής. Συγκεκριμένα επισκεφτήκαμε το Κέντρο Διαχείρισης Δικτύων και το εργαστήριο Animation του Τμήματος Πλαστικών  Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης. Και οι δύο ξεναγήσεις ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες για όλους τους μαθητές. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους του Πανεπιστημίου παρακολουθώντας πως εκτείνεται το δίκτυο αλλά και το δίκτυο οπτικών ινών, βλέποντας την λειτουργία του Κέντρου Διαχείρισης και βλέποντας δια ζώσης   ένα Υπερυπολογιστή. Στο εργαστήριο Animation παρακολούθησαν τεχνικές για την δημιουργία κινουμένων σχεδίων και την τεχνική stop motion. Ευχαριστούμε πολύ τους ανθρώπους των δύο τμημάτων για την φιλοξενία τους και τον χρόνο που μας αφιέρωσαν.



Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015

Μαραθώνιος ανάγνωσης στη Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη

Το Σάββατο 14 Μαρτίου, στα πλαίσια του εορτασμού της ημέρας Γαλλοφωνίας,διοργανώθηκε από τη σχολική Σύμβουλο Γαλλικής κ. Νάτση Χάιδω και τους εκπαιδευτικούς γαλλικής γλώσσας, Μαραθώνιος ανάγνωσης στη Ζωσιμαία Δημόσια Κεντρική, Ιστορική Βιβλιοθήκη Ιωαννίνων. Το έργο που επιλέχθηκε ήταν Η Παναγία των Παρισίων του Βίκτωρα Ουγκώ. Οι μαθητές μας με την καθηγήτρια γαλλικών του σχολείου μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό και ανάγνωσαν με τρόπο
άψογο το απόσπασμά τους στη γαλλική γλώσσα. Θερμά συγχαρητήρια σε όλους!!

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

«Όλοι μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!»

Στα πλαίσια του 12ου εορτασμού της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (10/2/2015), οι μαθητές του Α3 τμήματος της Βιωματικής δράσης του σχολείου μας, δημιούργησαν αφίσες για να δείξουν στους συμμαθητές τους τι πρέπει να κάνουν για να περιηγούνται με ασφάλεια στο Διαδίκτυο, μεταδίδοντας έτσι το φετινό σύνθημά: «Όλοι μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!»
http://internet-safety.sch.gr







Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015








«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ» ΣΤΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 1, 2 & 3 ΤΟΥ Ε.Π. «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» ΤΟΥ ΕΣΠΑ


Οι Πράξεις «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3, του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους, αφορούν στην στήριξη και ενίσχυση του θεσμού της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για πέντε σχολικά έτη (2010-2011, 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014 και 2014-2015). Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 «Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης» στις 8 περιφέρειες Σύγκλισης, στις 3 περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου και στις 2 περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου, αντίστοιχα.
Ένα μείζον θέμα για το εκπαιδευτικό σύστημα και εν γένει για το κοινωνικό κράτος αποτελεί η ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και η διαρκής υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ως «Μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης».
Στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας − λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.
Στόχος της Πράξης είναι η υλοποίηση της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης στα σχολεία γενικής αγωγής μέσα από κατάλληλα επιμορφωμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, το οποίο υποστηρίζει τους μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική τάξη παράλληλα με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Το προσωπικό αυτό προσλαμβάνεται, επιμορφώνεται, και υποστηρίζεται επιστημονικά και συμβουλευτικά, από κατάλληλες δομές.
Η εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και με  ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι μία έμπρακτη εφαρμογή προς την κατεύθυνση της ενσωμάτωσης τους κοινωνικά στη σχολική τάξη του γενικού σχολείου και κατ’ επέκταση στη σχολική κοινότητα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να βελτιώσει την προσβασιμότητα των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι και να αντιμετωπίσει τον κοινωνικό αποκλεισμό.
«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΡΩΝ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ Η/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ- ΑΠ 1,2,3»
ΤΟΥ ΕΠ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ», ΕΣΠΑ 2007-2013
Η Πράξη αφορά στον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την αναδιάρθρωση του ρόλου των ειδικών σχολείων και των τμημάτων ένταξης με τη χρήση υπάρχοντος προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού σε ψηφιακή μορφή, ώστε η εκπαίδευση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών χωρίς διακρίσεις. 
Λαμβάνοντας υπόψη τα νέα πρότυπα που επιτάσσει η Διεθνής Σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες, η Πράξη εστιάζεται σε κρίσιμους παράγοντες – προϋποθέσεις ποιότητας και αποτελεσματικότητας στην εκπαίδευση και έχε ως βασικό στόχο να αναδιαρθρώσει την παρεχόμενη Ειδική Εκπαίδευση στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και στα Τμήματα Ένταξης.
Επιπλέον, στοχεύει στην εφαρμογή νέων διδακτικών προσεγγίσεων για την εξατομικευμένη υποστήριξη μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής τους ανάπτυξης με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού.
Στο πλαίσιο της Πράξης απασχολούνται Εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ώστε να εφαρμόσουν καινοτόμα προγράμματα διδασκαλίας με τη χρήση εκπαιδευτικού υλικού που έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο άλλων δράσεων του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και των εποπτευόμενων φορέων του. Επίσης, απασχολείται Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ).
Οι κύριες Δράσεις της  Πράξης είναι οι ακόλουθες:
1.       Δράση 1: Εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων διδασκαλίας. Η Δράση 1 περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες υποστηρικτικές υπηρεσίες για την αποτελεσματική οργάνωση, διοίκηση και διαχείριση της Πράξης, καθώς επίσης και την πρόσληψη και μισθοδοσία των Εκπαιδευτικών μέσω των Ενιαίων Πινάκων Αναπληρωτών για την εφαρμογή των καινοτόμων προγραμμάτων διδασκαλίας. Επίσης, περιλαμβάνει την πρόσληψη και μισθοδοσία του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του αναγκαίου Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ). Επιπροσθέτως, περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες δημοσιότητας για την ορθή προβολή της Πράξης και διάχυσης των αποτελεσμάτων της..
2.       Δράση 2: Επιμόρφωση πολλαπλασιαστών (σύμβουλοι ειδικής και γενικής αγωγής διαφόρων ειδικοτήτων) και εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής. Η συγκεκριμένη Δράση περιλαμβάνει την υλοποίηση επιμορφωτικών σεμιναρίων σχολικών συμβούλων ειδικής αγωγής και γενικής αγωγής, οι οποίοι λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές για τη ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Οι σχολικοί σύμβουλοι αναλαμβάνουν τη διαδικασία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε θέματα καινοτόμων προγραμμάτων διδασκαλίας με τη χρήση των Τ.Π.Ε. για την εξατομικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τη διάχυση της γνώσης.
3.       Δράση 3: Ανάπτυξη Οδηγού Διαφοροποίησης Προγραμμάτων Σπουδών και Συγκέντρωση και Συμπλήρωση Επιμορφωτικού Υλικού και Ειδικών Εργαλείων. Η Δράση 3 περιλαμβάνει την ανάπτυξη Οδηγού Διαφοροποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών Ειδικής Αγωγής που έχουν αναπτυχθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, τη συγκέντρωση και συμπλήρωση εκπαιδευτικού υλικού, λογισμικών και ειδικών εργαλείων για άμεση αξιοποίηση από τους εκπαιδευτικούς για την εξατομικευμένη υποστήριξη της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
4.       Δράση 4: Φυσικό αντικείμενο της δράσης είναι η αποτίμηση της υλοποίησης της Πράξης.