Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2020

Το έργο MaMLiSE “Majority and Minority Languages in School Environment

Το έργο MaMLiSE “Majority and Minority Languages in School Environment: Helping teachers, pupils and parents” [Πλειονοτικές και μειονοτικές γλώσσες στο σχολικό περιβάλλον: Υποστηρίζοντας εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς] χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ [Δράση 2 - Στρατηγικές Συνεργασίες, Σχολική Εκπαίδευση - KA201] και αποτελεί ερευνητική πρωτοβουλία με επιμορφωτική δράση εταίρων από 4 χώρες της ΕΕ [Ελλάδα, Πολωνία, Γερμανία και Ιρλανδία] με επικεφαλής εταίρο, ερευνητική ομάδα από τη Σχολή Σύγχρονων Γλωσσών και Λογοτεχνιών του Πανεπιστημίου Adam Mickiewicz στο Πόζναν της Πολωνίας. Η διάρκεια του έργου θα είναι 33 μήνες [από 01.11.2020 έως 31.07.2023]. Το έργο MaMLiSE φιλοδοξεί να συμπληρώσει ένα σημαντικό κενό στην συνεχιζόμενη εκπαίδευση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών μέσα από τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη επιμορφωτικού υλικού για μελλοντικούς και εν ενεργεία εκπαιδευτικούς που διδάσκουν ή σκοπεύουν να διδάξουν μαθήματα σε τάξεις που περιλαμβάνουν μαθητές από διαφορετικές χώρες προέλευσης. Στα πρώτα τους βήματα στο νέο τους σχολείο, οι συγκεκριμένοι μαθητές έχουν συχνά περιορισμένη γνώση της επίσημης γλώσσας ή της γλώσσας που μιλάει η πλειονότητα των μαθητών της εκάστοτε σχολικής κοινότητας. Παρά τον αυξανόμενο αριθμό μαθητών από διαφορετικές χώρες στα σχολεία χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη και εξέλιξη γνώσεων και δεξιοτήτων προς αυτή την κατεύθυνση είναι περιορισμένες για τους εκπαιδευτικούς. Η αξιοποίηση του επιμορφωτικού υλικού και των σχετικών μαθημάτων που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του συγκεκριμένου έργου, φιλοδοξεί να έχει ως αποτέλεσμα την υποστήριξη των εκπαιδευτικών ως προς την προσαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού και την ενίσχυση της διδασκαλίας των συγκεκριμένων μαθητών σε διάφορες περιοχές του αναλυτικού προγράμματος σπουδών. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του έργου θα αναπτυχθεί εγχειρίδιο με παιδαγωγική μεθοδολογία και διδακτικές προτάσεις που θα αφορούν σε ετερογενείς τάξεις που περιλαμβάνουν παιδιά μεταναστών. Στο συγκεκριμένο υλικό θα περιλαμβάνονται ενότητες εργαστηριακού τύπου οι οποίες θα υποστηρίζονται από πλατφόρμα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης προσαρμοσμένη στις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών του σχολείου. Επιπλέον, θα αναπτυχθεί διδακτικό υλικό για επιλεγμένα μαθήματα καθώς και μια σειρά από ενημερωτικά βίντεο που θα παρουσιάζουν βασικές πτυχές της εκάστοτε οικογενειακής γλωσσικής πολιτικής και θα απευθύνονται στους γονείς. Το επιμορφωτικό υλικό θα δοκιμαστεί σε τέσσερις χώρες ενώ θα πραγματοποιηθούν δράσεις διάχυσης των αποτελεσμάτων του έργου και διεθνές συνέδριο, όπου θα παρουσιαστούν τα συνολικά αποτελέσματα του έργου. Στο έργο συμμετέχουν επτά φορείς από τέσσερις χώρες: Πανεπιστήμιο Adam Mickiewicz στο Πόζναν (συντονιστής του έργου), Πανεπιστήμιο του Λίμερικ (Ιρλανδία), Πανεπιστήμιο του Μπίλεφελντ (Γερμανία), Πανεπιστήμιο της Βρέμης (Γερμανία), Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων ‘Διόφαντος’ – ΙΤΥΕ (Ελλάδα), Κέντρο Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στο Πόζναν (Πολωνία) και το 2ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης (Ελλάδα). Για περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με τους στόχους και τις προγραμματισμένες δραστηριότητες στο πλαίσιο του MaMLiSE, μπορείτε να επικοινωνείτε με την ομάδα έργου στις ακόλουθες διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: mamlise@amu.edu.pl, mamlisepoject@gmail.com. Ιστοσελίδα ‘Έργου: mamlise.amu.edu.pl (υπό κατασκευή, διαθέσιμη από Δεκέμβριο 2020) Σελίδα στο FaceBook: https://www.facebook.com/mamliseproject


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.